h1

Vagabondă

Iulie 1, 2010

“Mă simt vagabondă!”…  Repet aceasta iar şi iar… Mă simt pierdută cînd în prea multă fericire, cînd în preaplinul tristeţii. Vagabondă… Eu!

Am vagabondat departe de acest blog, cu teză şi examene, cu aşteptări interminabile pe coridoare insuportabile, cu gust amar şi cu fluturaşi în burtă. Ştiam că se va încheia şi tocmai de aceea aş fi prelungit la infinit calvarul dulce.

În pauze dintre emoţii rîdeam mult şi euforic, adunînd cuvinte bune în poală şi hrănindu-mă cu fărîmiturile pe care le lăsau… În pauze, prietenii mă îmbrăţişau strîns, iar eu plîngeam cu lacrimi interioare, care spală oboseala şi purifică ochii tulburaţi. În pauze, mă suna cineva drag şi eu trimiteam tone de sunete fără sens, doar ca vocea mea să-şi recapete tonalitatea firească… În pauze, treceam pe lîngă havuz şi aveam timp să mă mir că razele de soare schiţează curcubeie. În pauze…trăiam !

Şi iată-mă, uimită… Aştept pauza şi ea nu apare ! Ce s-a întîmplat ? Hmm… Nu mai există nimic din ce era între pauze. E o altfel de agitaţie. Una nouă, în care nimeni nu a fixat pauzele… Şi mi-e rău… Nu am motive pentru pauză.

Încerc să explic cuiva că tristeţea şi amarul sunt ca norii pe cerul senin, care alungă soarele, dar aduc ploaie şi salvează ţărîna de arşiţă. Nu vrea să înţeleagă. El ar vrea să zîmbesc mereu şi să fiu luminoasă. Ah, ce să fac dacă sufletul mi-a fost plămădit din ploi molcome ?…

Trebuie să umplu neapărat cu ceva golul dintre pauze pentru a suprima senzaţia aceasta apăsătoare de vagabond în propria-mi existenţă ! Sau poate trebuie să trăiesc totul ca pe-acele pauze dintre ploi ? Nu ştiu… Azi vreau să simt drumul fără de direcţie, strecurîndu-mi-se în suflet. Ce aveţi să-mi reproşati ?!!

Lasă un răspuns

